سلام به همه‌ي دانشجويان و علاقه‌مندان به مراکز تلفني تحت شبکه يا VOIP . با يکي ديگر از مجموعه مقالات آموزش پياده سازي ويپ در خدمت شما عزيزان هستيم . همانطور که از عنوان اين قسمت از بلاگ Figika پيداست ، در اين مقاله مي‌خواهيم مراحل تنظيم IVR يا تلفن گويا در ايزابل را مورد بررسي قرار دهيم . با ما همراه باشيد .


تلفن گويا در ايزابل


همانطور که مي‌دانيد يکي از مهم‌ترين سرويس‌هايي که صاحبان کسب و کارها پس از پياده سازي ويپ از شما درخواست مي‌کنند ، سرويس تلفن گويا يا IVR مي‌باشد . اين سرويس به ما اين امکان را مي‌دهد تا يک پيام از قبل ضبط شده براي  پياده سازي VOIP فرد تماس‌ گيرنده پخش کنيم و از وي بخواهي براي اتصال به بخش‌هاي مختلف سازمان اعداد بخصوصي را با استفاده از صفحه کليد تلفن شماره‌گيري نمايد .


براي ساخت تلفن گويا بايد با مفاهيمي مانند System Recording و Announcement در ايزابل که در مقالات قبلي به طور کامل مورد بررسي قرار داديم آشنايي داشته باشد تا بتوانيد فايل‌هاي صوتي مورد نظر خود را روي مرکز تلفن خود قرار دهيد .


براي ايجاد IVR يا تلفن گويا در ايزابل در قدم اول بايد به پنل تحت وب مرکز تلفن خود لاگين کرده و سپس به آدرس PBX > PBX Configuration > IVR مراجعه کنيد و براي ساخت يک تلفن گويا يا IVR جديد روي Add IVR کليک کنيد .


تلفن گويا در ايزابل?


IVR در ايزابل?


در ادامه فيلد‌هايي که بايد در صفحه نمايش داده شده کامل کنيد را بررسي مي‌کنيم .



  • IVR Name : در اين فيلد بايد يک نام براي اين تلفن گويا انتخاب کنيد .

  • IVR Description : در اين فيلد مي‌توانيد يک توضيح کوتاه براي نظم‌دهي به تنظيمات خود وارد کنيد . ( سعي کنيد هنگام پياده سازي ويپ  تنظيمات خود را به صورت منظم و با نامگذاري صحيح انجام دهيد تا هنگام رفع مشکل يا تحويل آن به کارشناسان ديگر با مشکل رو به رو نشويد . )

  • Announcement : پيغامي که مي‌خواهيد  پياده سازي ويپ براي فرد تماس‌گيرنده پخش شود را انتخاب کنيد . ( نحوه قرار دادن صداي ضبط شده در سيستم تلفني در مقالات قبلي سري آموزش‌هاي راه اندازي VOIP با مرکز تلفن ايزابل مورد بررسي قرار گرفته است . )

  • Direct Dial : اگر اين گرينه را فعال کنيد ، فرد تماس گيرنده مي‌تواند به صورت مستقيم داخلي مورد نظر خود را شماره‌گيري کند .

  • Time Out : در اين فيلد تعيين کنيد تا مرکز تلفن چه قدر بايد پس از پخش پيغام منتظر وارد کردن عدد بماند .

  • Invalid Retries : در اين فيلد تعيين مي‌کنيد که کاربر چند بار مي‌تواند اشتباه شماره‌گيري کند .

  • Invalid Retries Recording : در اين فيلد مي‌توانيد يک اعلان انتخاب کنيد تا زماني که فرد تماس‌گيرنده شماره اشتباهي را وارد کرد براي وي پخش شود . ( اگر روي حالت پش‌فرض تنظيم کنيد مرکز تلفن از صدا‌هاي پيش‌فرض خود استفاده مي‌کند . )

  • Append Announcement on Invalid : با فعال کردن اين گزينه مي‌توانيد تعيين کنيد تا در صورتي که کاربر شماره اشتباهي را شماره‌گيري کرد و صداي مربوطه پخش شد ، صداي اصلي تلفن گوياي شما مجدد براي وي پخش شود .

  • Return on Invalid : شما مي‌توانيد تلفن گوياي خود را به صورت تو در تو نيز طراحي کنيد . اگر اين گزينه فعلا باشد ، زماني که کاربر از يک IVR وارد يک IVR ديگر شده باشد و شماره اشتباهي را شماره گيري کند مجدد به منوي اول تلفن گويا در ايزابل باز مي‌گردد .

  • Invalid Recording : اگر کاربر به تعداد دفعاتي که شما تعيين کرديد شماره اشتباهي را شماره‌گيري کند ، مرکز تلفن اين اعلان را براي وي پخش مي‌کند .

  • Invalid Destination : اگر کاربر شماره‌ي اشتباهي را وارد کرد به اين مقصد هدايت شود .

  • Timeout Retries : در اين فيلد ماکزيمم تعداد دفعات Timeout را تعيين مي‌کنيم .

  • Timeout Retries Recording : اگر Timeout شد چه پيامي بايد پخش شود .

  • Append Announcement on Timeout : اگر Timeout شد مجدد صداي اول تلفن گويا پخش شود .

  • Return on Timeout : اگر فرد از يک IVR ديگر به اين IVR هدايت شده بود و Timeout شد مجددا به منوي اول هدايت شود .

  • Timeout Recording : اگر به تعداد دفعات ماکزيمم Timeout شد چه پيامي پخش شود .

  • Timeout Destination : اگر Timeout شد فرد تماس گيرنده به کدام مقصد هدايت شود .

  • IVR Entries : اين فيد‌ها يکي از مهم‌ترين بخش تنظيمات در مراحل تنظيم تلفن گويا در ايزابل مي‌باشد . در بخش Digits Pressed بايد يک شماره وارد کنيد و در بخش Destination تعيين کنيد که اگر فرد تماس گيرنده آن شماره را وارد کرد به کدام مقصد هدايت شود . مقصد تعيين شده مي‌تواند يک داخلي ، IVR ديگر ، قطع کردن تماس ، يک Announcement و … باشد .


پس از اعمال تنظيمات فوق بايد با زدن Submit و سپس Apply Config تنظيمات را ذخيره نماييد .


مطالب مرتبط با اين مقاله آموزش در همين نقطه به پايان مي‌رسد ، در صورت وجود هرگونه سوال يا ابهام مي‌تواني از طريق فيلد ديدگاه‌ها با کارشناسان Figika در ارتباط باشيد .

تنظيم تلفن گويا در ايزابل

تلفن ,کنيد ,ivr ,timeout ,يک ,گويا ,تلفن گويا ,مرکز تلفن ,گويا در ,اين فيلد , در اين

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


vvarzesh3 السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها Jose's collection شهریار مطالب اینترنتی دیجی مگ بان myg-m-s webkhas عمومی قفس